kost1
Brukar du ge dig själv nyårslöften? Som att börja äta bättre, motionera mer, ringa dina vänner oftare eller kanske jobba mindre? Eller är du en person som alltid har tydliga mål, året om, som sätter upp delmål och som alltid lyckas nå dina målsättningar. Det sista låter fantastiskt bra, eller hur? Att sätta mål och leva upp till sina visioner är allt annat än lätt. Att våga misslyckas och gå ett steg framåt och två bakåt är också en utmaning. Oavsett vilken typ du känner igen dig mest i så är januari ofta en tid då man tänker nystart. I alla fall gör jag det! Just i år ska jag erkänna att jag inte har så många mål ur hälsomässiga perspektiv. Jag planerar inte att springa några halvmaraton utan springer för att jag mår bra av det. Jag planerar inte att ändra min kosthållning, för jag har redan hittat en som jag mår bra av. Jag planerar inte att jobba mindre för jag har äntligen lyckats hitta ett sätt att jobba lagom. Men oavsett mål eller inte i inledningen på det nya året kommer januari att innebära en hel del förändring i min vardag. I nästa vecka börjar jag mitt nya uppdrag på Yogahuset i Linköping. På heltid kommer jag få förmånen att vara yogalärare och på bästa sätt hjälpa till att driva stadens finaste yogahus. Det ser jag verkligen fram emot! Det är inte helt utan att jag känner en viss spänning inför att byta en, inte så sällan, hektisk vardag i gymbranschen, till en tillvaro med fokus på lugn och harmoni. Men på tal om målsättningar så har jag, medvetet eller omedvetet, sökt mig till min nya vardag eftersom de senaste åren har fått mig att inse det faktum att ska jag på bästa sätt kunna hjälpa min omgivning till en bättre hälsa måste jag själv leva balanserat. För just BALANS är hälsa för mig. Att leva livet i en bra blandning mellan aktivitet/träning, vila och sömn, gemenskap, bra kost, stimulerande arbete.

Tycker du att du lever ett balanserat liv? Eller finns det något du vet att du behöver förändra för att må ännu bättre? Vill du få hjälp på traven att hitta rutiner i vardagen som gör dig piggare, starkare och förhoppningsvis även gladare:))

Den 11/1 startar jag upp en kurs för förbättrad kosthållning och bättre träningsvanor för er som är intresserade av att göra detta tillsammans med mitt stöd och coachning. Du väljer själv hur länge du vill delta, från 9 – 69 dagar. Att förändra sina rutiner och livsstil måste få ta tid för att bli långsiktiga. Vad är ditt behov? Jag hjälper dig att hitta ett alternativ som passar dig bäst.

Jennifer@healthbywiktander.se. Tel: 0730-694193