Efter en tid med mycket jobb och studier har bloggen fått vila. Livet är ju fullt av prioriteringar och under den här perioden var det just bloggen som fick stå åt sidan.

Jag har all anledning att anta att jag ibland lider av en övertro på min egen förmåga:)) Att jobba 100% och samtidigt läsa halvfart på universitetet OCH parallellt läsa Näringsterapi och yogafilosofi. Är inte det att ta till i överkant så säg? Men om sanningen ska fram så är det precis det som är min stora utmaning. Att göra saker lagom, och att inte ta på mig för många saker. Det är verkligen en utmaning med tanke på att jag har en så stark passion för mitt arbete, att hjälpa och inspirera andra människor till en bättre hälsa. Att lära mer, att utvecklas! Men samtidigt vet jag vikten av att inte alltid vara på väg framåt och istället vara nöjd och tillfreds med att vardagen rullar på, utan krav på just utveckling och prestationskrav. I yogans filosofi kallas det santoucha (förnöjsamhet) och trisna (att inte ständigt greppa efter något nytt som bekräftelse, framgång, prylar, ny karriär etc)

Jag tror knappast att jag är ensam om att uppleva vardagen hektisk, och kanske har även du en stark drivkraft att lära mer. Det är en kraft att ta tillvara på men ställer också högre krav på att man tar hand om sig, för att bibehålla balansen och hälsan. För mig är yogan, träningen och att umgås med familjen mina andningshål. Där hämtar jag kraft och energi. Men inte minst ställer ett fulltecknad agenda krav på maximal näring och återhämtning. Det är just därför jag valt att läsa näringsterapi, för att kunna hjälpa andra att boosta sig med med rätt kost och näring. I kombination med andningsträning, stresshantering, träning och en sund kost kan man klara en fulltecknad vardag med bibehållen energi och arbetsglädje.
PLANERING är nyckeln till att lyckas med goda kost- och träningsvanor. Utan en strategi för VAD du ska handla, HUR du ska tillaga maten och NÄR du ska göra det blir det desto svårare att faktist bibehålla hälsosamma vanor i vardagen.
Detsamma gäller träning. Om inte träningen bokas in, träningskläderna packas och du har en strategi för VAD, HUR, NÄR du ska träna blir det allt svårare att långsiktigt få dina träningsrutiner att hålla.
Boka in tid med dig själv och tänk att träningen inte är ett måste utan något du gör för att må så bra som möjligt, något som får dig att orka, att få mer energi och fokus.

Den här hösten har verkligen varit inspirerande på många sätt. Att variationen på uppdrag varit omväxlande råder det inget tvivel om.

Outdoor träning camp. 4 veckor träning och kostrådgivning.

Outdoor träning camp.
4 veckor träning och kostrådgivning.

Fysträning med fotbollskillar. Lite yoga och balansträning som avslutning:))

Fysträning med fotbollskillar. Lite yoga och balansträning som avslutning:))

img_7786

Utbildning i yogafilosofi - "Yoga in life" med fantastiska Simon Krohn och Johanna Andersson från Globalyoga som inspiratörer och lärare

Utbildning i yogafilosofi – ”Yoga in life” med fantastiska Simon Krohn och Johanna Andersson från Globalyoga som inspiratörer och lärare

Träningshelg med min samarbetspartner Taudien Training

Träningshelg med min samarbetspartner Taudien Training